Łódzki Budżet Obywatelski 2025/2026

plik foto id: 1401956734

Szczegóły projektu

Numer ID:

L134

Nazwa i lokalizacja:

"Asfaltowa Trasa Rekreacyjna na łódzkich Błoniach – dla rowerów, rolek i hulajnóg"

Dodatkowe informacje o lokalizacji:

ŁÓDŹ-POLESIE; Osiedle: Złotno; Numer działki: 39/25; Id działki: 106104_9.0021.39/25

Szczegóły dotyczące lokalizacji:

Rekreacyjna trasa miałaby zataczać elipsę od ulicy Juszczakiewicza i rozciągać się wzdłuż Konstantynowskiej.

Rodzaj zadania / Nazwa osiedla:

PONADOSIEDLOWE

Kategoria projektu:

Infrastruktura drogowa i komunikacja

Opis projektu:

Z radością przedstawiamy propozycję projektu "Asfaltowa Trasa Rekreacyjna na łódzkich Błoniach – dla rowerów, rolek i hulajnóg", mającej na celu stworzenie bezpiecznej, wygodnej i dostępnej przestrzeni do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu. Projekt ten jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie sportami rekreacyjnymi, takimi jak jazda na rowerze i rolkach, oraz chęć wspierania zdrowego trybu życia w naszej społeczności. Budowa kilometrowej asfaltowej trasy rekreacyjnej o szerokości 4 metrów na łódzkich Błoniach w okolicach Górki Retkińskiej. Trasa przeznaczona dla rowerzystów, użytkowników rolek, hulajnóg oraz rodzin z dziećmi. Celem projektu jest stworzenie bezpiecznej, atrakcyjnej przestrzeni do aktywności fizycznej i rekreacji dla mieszkańców okolicznych osiedli. Lokalizacja w sąsiedztwie osiedli Retkinia, Karolew i Lublinek sprawia, że trasa będzie dostępna dla tysięcy mieszkańców. Błonia Retkińskie to rozległy teren zielony, który zyskuje coraz większe znaczenie jako miejsce wypoczynku i sportu, lecz brakuje tam infrastruktury przystosowanej do jazdy na rolkach czy rowerze. Trasa asfaltowa umożliwi bezpieczne uprawianie sportów w naturalnym otoczeniu, bez potrzeby korzystania z ulic lub chodników. To doskonała alternatywa dla osób w różnym wieku – od dzieci po seniorów – wspierająca zdrowy tryb życia i integrację sąsiedzką. Opis projektu : Projekt zakłada budowę asfaltowej trasy rekreacyjnej o długości 1 km i szerokości 4 m na łódzkich Błoniach w rejonie Górki Retkińskiej. Trasa będzie przeznaczona dla rowerzystów, użytkowników rolek, hulajnóg oraz rodzin z dziećmi. Celem projektu jest stworzenie bezpiecznej, ogólnodostępnej infrastruktury aktywnego wypoczynku, wspierającej zdrowy styl życia mieszkańców Łodzi. Lokalizacja w pobliżu osiedli Retkinia, Karolew i Lublinek gwarantuje łatwy dostęp dla tysięcy mieszkańców. Błonia Retkińskie, choć popularne, wciąż pozbawione są przystosowanej infrastruktury do sportów kołowych. Trasa asfaltowa w naturalnym otoczeniu umożliwi bezpieczne korzystanie z aktywności fizycznej, z dala od ruchu ulicznego. Realizacja projektu przyczyni się do: -poprawy bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu (dzieci, osoby starsze), -zwiększenia dostępności rekreacji w zielonej przestrzeni miejskiej, -aktywizacji społecznej i integracji mieszkańców, -promocji zdrowia oraz ekologicznych form transportu, -wzrostu atrakcyjności Błoni jako miejsca spędzania wolnego czasu. Projekt odpowiada na realne potrzeby lokalnej społeczności i przyczynia się do tworzenia nowoczesnej, przyjaznej przestrzeni miejskiej. Dlaczego warto głosować na ten projekt? Zwiększenie dostępności rekreacji – Trasa będzie dostępna dla szerokiego kręgu użytkowników, w tym rowerzystów, osób jeżdżących na rolkach oraz innych aktywnych mieszkańców. Bezpieczeństwo i komfort – Zaprojektowana z myślą o bezpieczeństwie, trasa zapewni wygodne i wydzielone miejsce do rekreacji, z dala od ruchu samochodowego. Promowanie zdrowego stylu życia – Dzięki tej trasie mieszkańcy będą mieli możliwość codziennego korzystania z aktywności fizycznych, co przyczyni się do poprawy zdrowia i kondycji. Dbałość o środowisko – Projekt wspiera zrównoważony transport i mobilność, zachęcając do korzystania z rowerów i rolek zamiast samochodów.

Elementy składowe wraz z szacunkowymi kosztami projektu:

(Kosztorys podany przez Lidera przed analizą merytoryczną.)

lp. elementy składowe koszt szacunkowy
1.Dokumentacja projektowa i formalna, projekt techniczny, zgody, nadzór40 000.00 zł
2.Roboty ziemne, korytowanie, profilowanie trasy147 600.00 zł
3.Podbudowa z kruszywa 20 cm, cała trasa (4 000 m²)246 000.00 zł
4.Nawierzchnia asfaltowa, grubość 20 cm, wielowarstwowa1 180 800.00 zł
5.Odwodnienie powierzchniowe, drenaże, studzienki, odpływy123 000.00 zł
6.Pobocza rekreacyjne (np. z kruszywa) 2 × 0,5 m pobocza36 900.00 zł
7.Mała architektura: ławki, kosze, stojaki rowerowe35 000.00 zł
8.Oznakowanie pionowe i poziome, znaki informacyjne i bezpieczeństwa24 600.00 zł
9.Oświetlenie solarne punktowe (opcjonalnie), lampy solarne co 50–100 m86 000.00 zł
10.Tablica informacyjna projektu, zgodna z wytycznymi budżetu obywatelskiego3 500.00 zł
łącznie brutto:1 923 400.00 zł

Załącznik 1:

ścieśka Błonie - BO 2025 (1).pdf

ANALIZA FORMALNA: POPRAWNA

ANALIZA MERYTORYCZNA: POZYTYWNA

Elementy składowe wraz z szacunkowymi kosztami projektu:

(Kosztorys zweryfikowany po analizie merytorycznej.)

lp. elementy składowe koszt szacunkowy
1.Dokumentacja projektowa i formalna, projekt techniczny, zgody, nadzór100 000.00 zł
2.Roboty ziemne, korytowanie, profilowanie trasy145 000.00 zł
3.Podbudowa z kruszywa 20 cm, cała trasa (4 000 m²)250 000.00 zł
4.Nawierzchnia asfaltowa, grubość 20 cm, wielowarstwowa1 180 000.00 zł
5.Odwodnienie powierzchniowe, drenaże, studzienki, odpływy125 000.00 zł
6.Pobocza rekreacyjne (np. z kruszywa) 2 × 0,5 m pobocza36 500.00 zł
7.Mała architektura: ławki, kosze, stojaki rowerowe35 000.00 zł
8.Oznakowanie pionowe i poziome, znaki informacyjne i bezpieczeństwa25 000.00 zł
9.Oświetlenie solarne punktowe (opcjonalnie), lampy solarne co 50–100 m100 000.00 zł
10.Tablica informacyjna projektu, zgodna z wytycznymi budżetu obywatelskiego3 500.00 zł
łącznie brutto:2 000 000.00 zł

Karta analizy merytorycznej (pdf):

Pobierz plik PDF

Opinia Rady Miejskiej:

POZYTYWNA

Uwagi: PONOWNA ANALIZA

Decyzja Komitetu Koordynacyjnego ds. ŁBO:

POZYTYWNA

Uwagi: PONOWNA ANALIZA

Lokalizacja na mapie: