Numer ID:
L134
Nazwa i lokalizacja:
"Asfaltowa Trasa Rekreacyjna na łódzkich Błoniach – dla rowerów, rolek i hulajnóg"
Dodatkowe informacje o lokalizacji:
ŁÓDŹ-POLESIE; Osiedle: Złotno; Numer działki: 39/25; Id działki: 106104_9.0021.39/25
Szczegóły dotyczące lokalizacji:
Rekreacyjna trasa miałaby zataczać elipsę od ulicy Juszczakiewicza i rozciągać się wzdłuż Konstantynowskiej.
Rodzaj zadania / Nazwa osiedla:
PONADOSIEDLOWE
Kategoria projektu:
Infrastruktura drogowa i komunikacja
Opis projektu:
Z radością przedstawiamy propozycję projektu "Asfaltowa Trasa Rekreacyjna na łódzkich Błoniach – dla rowerów, rolek i hulajnóg", mającej na celu stworzenie bezpiecznej, wygodnej i dostępnej przestrzeni do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu. Projekt ten jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie sportami rekreacyjnymi, takimi jak jazda na rowerze i rolkach, oraz chęć wspierania zdrowego trybu życia w naszej społeczności.
Budowa kilometrowej asfaltowej trasy rekreacyjnej o szerokości 4 metrów na łódzkich Błoniach w okolicach Górki Retkińskiej. Trasa przeznaczona dla rowerzystów, użytkowników rolek, hulajnóg oraz rodzin z dziećmi. Celem projektu jest stworzenie bezpiecznej, atrakcyjnej przestrzeni do aktywności fizycznej i rekreacji dla mieszkańców okolicznych osiedli.
Lokalizacja w sąsiedztwie osiedli Retkinia, Karolew i Lublinek sprawia, że trasa będzie dostępna dla tysięcy mieszkańców. Błonia Retkińskie to rozległy teren zielony, który zyskuje coraz większe znaczenie jako miejsce wypoczynku i sportu, lecz brakuje tam infrastruktury przystosowanej do jazdy na rolkach czy rowerze.
Trasa asfaltowa umożliwi bezpieczne uprawianie sportów w naturalnym otoczeniu, bez potrzeby korzystania z ulic lub chodników. To doskonała alternatywa dla osób w różnym wieku – od dzieci po seniorów – wspierająca zdrowy tryb życia i integrację sąsiedzką.
Opis projektu :
Projekt zakłada budowę asfaltowej trasy rekreacyjnej o długości 1 km i szerokości 4 m na łódzkich Błoniach w rejonie Górki Retkińskiej. Trasa będzie przeznaczona dla rowerzystów, użytkowników rolek, hulajnóg oraz rodzin z dziećmi. Celem projektu jest stworzenie bezpiecznej, ogólnodostępnej infrastruktury aktywnego wypoczynku, wspierającej zdrowy styl życia mieszkańców Łodzi.
Lokalizacja w pobliżu osiedli Retkinia, Karolew i Lublinek gwarantuje łatwy dostęp dla tysięcy mieszkańców. Błonia Retkińskie, choć popularne, wciąż pozbawione są przystosowanej infrastruktury do sportów kołowych. Trasa asfaltowa w naturalnym otoczeniu umożliwi bezpieczne korzystanie z aktywności fizycznej, z dala od ruchu ulicznego.
Realizacja projektu przyczyni się do:
-poprawy bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu (dzieci, osoby starsze),
-zwiększenia dostępności rekreacji w zielonej przestrzeni miejskiej,
-aktywizacji społecznej i integracji mieszkańców,
-promocji zdrowia oraz ekologicznych form transportu,
-wzrostu atrakcyjności Błoni jako miejsca spędzania wolnego czasu.
Projekt odpowiada na realne potrzeby lokalnej społeczności i przyczynia się do tworzenia nowoczesnej, przyjaznej przestrzeni miejskiej.
Dlaczego warto głosować na ten projekt?
Zwiększenie dostępności rekreacji – Trasa będzie dostępna dla szerokiego kręgu użytkowników, w tym rowerzystów, osób jeżdżących na rolkach oraz innych aktywnych mieszkańców.
Bezpieczeństwo i komfort – Zaprojektowana z myślą o bezpieczeństwie, trasa zapewni wygodne i wydzielone miejsce do rekreacji, z dala od ruchu samochodowego.
Promowanie zdrowego stylu życia – Dzięki tej trasie mieszkańcy będą mieli możliwość codziennego korzystania z aktywności fizycznych, co przyczyni się do poprawy zdrowia i kondycji.
Dbałość o środowisko – Projekt wspiera zrównoważony transport i mobilność, zachęcając do korzystania z rowerów i rolek zamiast samochodów.
Elementy składowe wraz z szacunkowymi kosztami projektu:
(Kosztorys podany przez Lidera przed analizą merytoryczną.)
lp. |
elementy składowe |
koszt szacunkowy |
1. | Dokumentacja projektowa i formalna, projekt techniczny, zgody, nadzór | 40 000.00 zł |
2. | Roboty ziemne, korytowanie, profilowanie trasy | 147 600.00 zł |
3. | Podbudowa z kruszywa 20 cm, cała trasa (4 000 m²) | 246 000.00 zł |
4. | Nawierzchnia asfaltowa, grubość 20 cm, wielowarstwowa | 1 180 800.00 zł |
5. | Odwodnienie powierzchniowe, drenaże, studzienki, odpływy | 123 000.00 zł |
6. | Pobocza rekreacyjne (np. z kruszywa) 2 × 0,5 m pobocza | 36 900.00 zł |
7. | Mała architektura: ławki, kosze, stojaki rowerowe | 35 000.00 zł |
8. | Oznakowanie pionowe i poziome, znaki informacyjne i bezpieczeństwa | 24 600.00 zł |
9. | Oświetlenie solarne punktowe (opcjonalnie), lampy solarne co 50–100 m | 86 000.00 zł |
10. | Tablica informacyjna projektu, zgodna z wytycznymi budżetu obywatelskiego | 3 500.00 zł |
łącznie brutto: | 1 923 400.00 zł |
Załącznik 1:
ścieśka Błonie - BO 2025 (1).pdf
ANALIZA FORMALNA: POPRAWNA
ANALIZA MERYTORYCZNA: POZYTYWNA
Elementy składowe wraz z szacunkowymi kosztami projektu:
(Kosztorys zweryfikowany po analizie merytorycznej.)
lp. |
elementy składowe |
koszt szacunkowy |
1. | Dokumentacja projektowa i formalna, projekt techniczny, zgody, nadzór | 100 000.00 zł |
2. | Roboty ziemne, korytowanie, profilowanie trasy | 145 000.00 zł |
3. | Podbudowa z kruszywa 20 cm, cała trasa (4 000 m²) | 250 000.00 zł |
4. | Nawierzchnia asfaltowa, grubość 20 cm, wielowarstwowa | 1 180 000.00 zł |
5. | Odwodnienie powierzchniowe, drenaże, studzienki, odpływy | 125 000.00 zł |
6. | Pobocza rekreacyjne (np. z kruszywa) 2 × 0,5 m pobocza | 36 500.00 zł |
7. | Mała architektura: ławki, kosze, stojaki rowerowe | 35 000.00 zł |
8. | Oznakowanie pionowe i poziome, znaki informacyjne i bezpieczeństwa | 25 000.00 zł |
9. | Oświetlenie solarne punktowe (opcjonalnie), lampy solarne co 50–100 m | 100 000.00 zł |
10. | Tablica informacyjna projektu, zgodna z wytycznymi budżetu obywatelskiego | 3 500.00 zł |
łącznie brutto: | 2 000 000.00 zł |
Karta analizy merytorycznej (pdf):
Pobierz plik PDF
Opinia Rady Miejskiej:
POZYTYWNA
Uwagi: PONOWNA ANALIZA
Decyzja Komitetu Koordynacyjnego ds. ŁBO:
POZYTYWNA
Uwagi: PONOWNA ANALIZA