Numer ID:
L124
Nazwa i lokalizacja:
Oaza spokoju w IV LO- modernizacja pomieszczeń szkolnych i przystosowanie ich do potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. IV Liceum Ogólnokształcące w Łodzi, im. E. Szczanieckiej, ul. Pomorska 16
Dodatkowe informacje o lokalizacji:
ŁÓDŹ-ŚRÓDMIEŚCIE; Osiedle: Katedralna; Numer działki: 188/5; Id działki: 106105_9.0001.188/5
Szczegóły dotyczące lokalizacji:
Budynek szkoły, Łódź, ul. Pomorska 16
Rodzaj zadania / Nazwa osiedla:
PONADOSIEDLOWE
Kategoria projektu:
Infrastruktura komunalna i bezpieczeństwo
Opis projektu:
Projekt obejmuje poprawę dostępności naszej szkoły dla uczniów z niepełnosprawnościami, których kształcimy w naszej placówce.. Są to uczniowie słabowidzący, słabosłyszący, z cechami autyzmu, a przede wszystkim z chorobami psychicznymi- depresją i zaburzeniami lękowymi. Nasi uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wymagają dostosowania warunków kształcenia. Chcemy wyjść naprzeciw ich potrzebom i stworzyć miejsca przyjazne rekreacji, aktywności fizycznej, a także strefy relaksu z możliwością odseparowania się od nadmiaru bodźców i wyciszenia. Miejsca te zaprojektowane będą zgodnie z potrzebami uczniów z niepełnosprawnością. Bardzo ważną zgłaszaną przez uczniów potrzebą jest możliwość odseparowania się od nadmiaru bodźców, stworzenia dla nich miejsca bezpiecznego, przyjaznego, dającego możliwość uspokojenia i wyciszenia układu nerwowego.
Wspierając uczniów w ich codziennym szkolnym funkcjonowaniu, zaobserwowaliśmy, że najważniejsze jest rozwijanie ich autonomii, umiejętności samoregulacji emocji i poczucia kompetencji w pokonywaniu trudności. Dostosowanie środowiska szkolnego, stworzenie miejsc dla nich przyjaznych, o różnym przeznaczeniu pozwoli na rozwijanie tych komponentów ich funkcjonowania. Mamy dostępne pomieszczenia, które wymagają adaptacji i zakupu podstawowego wyposażenia. Pomieszczenia te wymagają gruntownego remontu obejmującego wymianę instalacji wodno-kanalizacyjnej i elektrycznej. Zależy nam również na tym, aby zwiększyć bezpieczeństwo uczniów słabowidzących i ułatwić im orientację w przestrzeni szkolnej poprzez lepsze oznaczenia sal i dróg, dostosowane do niepełnosprawności. Zakupienie wyposażenia do zaadoptowanych sal umożliwi zarówno aktywność sportową ( fitness, joga, relaksacja progresywna) jak i swobodny odpoczynek dostosowany do potrzeb ucznia z niepełnosprawnością.
Najważniejszym naszym celem jest nie wykluczać, tylko niwelować bariery i wspierać wszystkich uczniów, szczególnie tych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Elementy składowe wraz z szacunkowymi kosztami projektu:
(Kosztorys zweryfikowany po analizie merytorycznej.)
lp. |
elementy składowe |
koszt szacunkowy |
1. | Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej | 33 000.00 zł |
2. | Inspektor nadzoru inwestorskiego | 24 200.00 zł |
3. | Remont: wymiana instalacji elektrycznej | 132 000.00 zł |
4. | Remont: wymiana instalacji wodno-kanalizacyjnej | 132 000.00 zł |
5. | Remont: wentylacja mechaniczna | 63 800.00 zł |
6. | Remont: przystosowanie pomieszczeń do osób z niepełnosprawnością | 63 800.00 zł |
7. | Remont: prace budowlane obejmujące wymianę podłóg, naprawę ścian, stolarkę okienną, wymianę grzejników oraz prace wykończeniowe, materiały i usługi | 550 000.00 zł |
8. | Siedziska z ławkami i stolikiem (domki odosobnienia), pufy, piłki do aktywnego siedzenia | 8 800.00 zł |
łącznie brutto: | 1 007 600.00 zł |
Skan projektu (pdf):
Pobierz plik PDF - Oryginalna wersja wniosku
Opinia zarządzającego instytucją:
Altar_00270-strony.pdf
ANALIZA FORMALNA: POPRAWNA
Opinia Rady Miejskiej:
POZYTYWNA
Projekt po analizie (pdf):
Pobierz plik PDF
Karta analizy merytorycznej (pdf):
Pobierz plik PDF