Łódzki Budżet Obywatelski 2024/2025

plik foto id: 1401705143

Szczegóły projektu

Numer ID:

L124

Nazwa i lokalizacja:

Oaza spokoju w IV LO- modernizacja pomieszczeń szkolnych i przystosowanie ich do potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. IV Liceum Ogólnokształcące w Łodzi, im. E. Szczanieckiej, ul. Pomorska 16

Dodatkowe informacje o lokalizacji:

ŁÓDŹ-ŚRÓDMIEŚCIE; Osiedle: Katedralna; Numer działki: 188/5; Id działki: 106105_9.0001.188/5

Szczegóły dotyczące lokalizacji:

Budynek szkoły, Łódź, ul. Pomorska 16

Rodzaj zadania / Nazwa osiedla:

PONADOSIEDLOWE

Kategoria projektu:

Infrastruktura komunalna i bezpieczeństwo

Opis projektu:

Projekt obejmuje poprawę dostępności naszej szkoły dla uczniów z niepełnosprawnościami, których kształcimy w naszej placówce.. Są to uczniowie słabowidzący, słabosłyszący, z cechami autyzmu, a przede wszystkim z chorobami psychicznymi- depresją i zaburzeniami lękowymi. Nasi uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wymagają dostosowania warunków kształcenia. Chcemy wyjść naprzeciw ich potrzebom i stworzyć miejsca przyjazne rekreacji, aktywności fizycznej, a także strefy relaksu z możliwością odseparowania się od nadmiaru bodźców i wyciszenia. Miejsca te zaprojektowane będą zgodnie z potrzebami uczniów z niepełnosprawnością. Bardzo ważną zgłaszaną przez uczniów potrzebą jest możliwość odseparowania się od nadmiaru bodźców, stworzenia dla nich miejsca bezpiecznego, przyjaznego, dającego możliwość uspokojenia i wyciszenia układu nerwowego. Wspierając uczniów w ich codziennym szkolnym funkcjonowaniu, zaobserwowaliśmy, że najważniejsze jest rozwijanie ich autonomii, umiejętności samoregulacji emocji i poczucia kompetencji w pokonywaniu trudności. Dostosowanie środowiska szkolnego, stworzenie miejsc dla nich przyjaznych, o różnym przeznaczeniu pozwoli na rozwijanie tych komponentów ich funkcjonowania. Mamy dostępne pomieszczenia, które wymagają adaptacji i zakupu podstawowego wyposażenia. Pomieszczenia te wymagają gruntownego remontu obejmującego wymianę instalacji wodno-kanalizacyjnej i elektrycznej. Zależy nam również na tym, aby zwiększyć bezpieczeństwo uczniów słabowidzących i ułatwić im orientację w przestrzeni szkolnej poprzez lepsze oznaczenia sal i dróg, dostosowane do niepełnosprawności. Zakupienie wyposażenia do zaadoptowanych sal umożliwi zarówno aktywność sportową ( fitness, joga, relaksacja progresywna) jak i swobodny odpoczynek dostosowany do potrzeb ucznia z niepełnosprawnością. Najważniejszym naszym celem jest nie wykluczać, tylko niwelować bariery i wspierać wszystkich uczniów, szczególnie tych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Elementy składowe wraz z szacunkowymi kosztami projektu:

(Kosztorys zweryfikowany po analizie merytorycznej.)

lp. elementy składowe koszt szacunkowy
1.Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej33 000.00 zł
2.Inspektor nadzoru inwestorskiego24 200.00 zł
3.Remont: wymiana instalacji elektrycznej132 000.00 zł
4.Remont: wymiana instalacji wodno-kanalizacyjnej132 000.00 zł
5.Remont: wentylacja mechaniczna63 800.00 zł
6.Remont: przystosowanie pomieszczeń do osób z niepełnosprawnością63 800.00 zł
7.Remont: prace budowlane obejmujące wymianę podłóg, naprawę ścian, stolarkę okienną, wymianę grzejników oraz prace wykończeniowe, materiały i usługi550 000.00 zł
8.Siedziska z ławkami i stolikiem (domki odosobnienia), pufy, piłki do aktywnego siedzenia8 800.00 zł
łącznie brutto:1 007 600.00 zł

Skan projektu (pdf):

Pobierz plik PDF - Oryginalna wersja wniosku

Opinia zarządzającego instytucją:

Altar_00270-strony.pdf

ANALIZA FORMALNA: POPRAWNA

Opinia Rady Miejskiej:

POZYTYWNA

Projekt po analizie (pdf):

Pobierz plik PDF

Karta analizy merytorycznej (pdf):

Pobierz plik PDF

Karta zmian:

Pobierz plik PDF

Decyzja Komitetu ds. ŁBO:

POZYTYWNA

Lokalizacja na mapie: